Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »

Algemene voorwaarden

Deze webshop is eigendom van Poline - Cato Van Aken 

Maatschappelijke zetel:

Sauvegardestraat 35A
2870 Puurs-Sint-Amands 
België

Ondernemingsnummer (BTW): (BE) 0777.688.689

RPR: Antwerpen, afdeling Mechelen

De algemene voorwaarden van de Poline webshop zoals hier omschreven (de "Algemene Voorwaarden") zijn van toepassing op ieder product aangeboden op de Poline webshop en alle leveringen. Iedere bestelling impliceert de aanvaarding van de Algemene Voorwaarden.

Op de Algemene Voorwaarden is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing.

Artikel 1: Verkoop

Poline biedt de producten op haar webshop in de eerste plaats aan aan consumenten. De producten in de webshop van Poline zijn in geen geval bestemd voor wederverkoop.

Verder beschikt Poline over één voorraad voor zowel de fysieke winkel als webshop. Dit wil zeggen dat onze klanten in de fysieke winkel steeds voorrang krijgen op deze voorraad. Het is uitermate zeldzaam dat niet-leverbare artikelen beschikbaar zijn op onze webshop. Wanneer dit toch het geval zou zijn, contacteren we je en betalen we je zo snel mogelijk terug.

Daarnaast heeft Poline het recht om bestellingen te annuleren wanneer de weergegeven prijs niet correct is of wanneer een actie niet correct wordt nageleefd. Daarbovenop mag Poline bestellingen weigeren, ongeacht de reden. 

Tot slot bevestigt Poline jouw bestelling steeds per mail.

Artikel 2: Betalingen

De prijzen op de webshop worden steeds uitgedrukt in euro en dit inclusief btw.

Producten gekocht bij Poline webshop kunnen uitsluitend betaald worden met de voorgestelde betaalmiddelen. Voor de online betalingen doen we een beroep op onze online betaalprovider 'Mollie'. Daarnaast is het mogelijk om een cadeaubon in rekening te brengen. 

Verder blijft Poline eigenaar van alle goederen tot op het ogenblik van volledige betaling.

Opgelet! Minderjarigen (onder 18 jaar) mogen niet tot de aankoop overgaan, tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd.

Artikel 3: Levering & Levertijden

Bij Poline heb je 2 opties om je pakketje te verzenden. Je kan kiezen om het pakketje te laten leveren of om het op te halen in onze winkel.  

1. Levering

Je kan ervoor kiezen om het pakketje te laten leveren bij je thuis of postpunt. Na het plaatsen van je bestelling, ontvang je van ons een orderbevestiging. Wij trachten er naar om je pakketje de volgende werkdag te verzenden. Bestel je vrijdag of in het weekend dan zal je pakketje maandag of dinsdag op de post gaan. 

Voor de thuisleveringen werken we samen met Bpost. Zodra Bpost het pakketje van ons ontvangt, zal je ook van hen een bevestigingsmail ontvangen. Daarbij ontvang je ook een track & trace code waarmee je je order kan volgen. 

Indien je het pakketje na 10 dagen nog steeds niet hebt mogen ontvangen, liep er waarschijnlijk iets mis. In dat geval kan je ons best contacteren via [email protected]. Wij zoeken voor jou uit waar het probleem zit. 

Voor het verzenden van een pakketje binnen België rekenen we een verzendkost van 6 euro aan. Wanneer je een order plaatst boven de 120 euro vallen de verzendkosten weg. Wil je het pakketje buiten België laten leveren, dan stuur je best een mailtje naar [email protected]. Deze verzendkosten worden ook doorgerekend aan de klant. 

Tot slot is Poline niet verantwoordelijk voor het foutief doorgeven van adressen. Hiervoor kunnen we aan de klant extra kosten aanrekenen.  

2. Ophalen bij Poline

Een andere mogelijkheid is om het pakketje op te halen in onze winkel. Bij deze optie hoef je dan ook geen verzendkosten te betalen. Je kan de bestelling op volgend adres ophalen:

Poline
Hoogstraat 25A
2870 Puurs-Sint-Amands

Ook hier ontvang je een bevestigingsmail na het plaatsen van je bestelling. Dit is een teken dat de bestelling goed werd ontvangen, maar dat wil niet zeggen dat deze al klaarstaat. Wanneer het pakketje klaarligt, ontvang je een nieuwe mail van ons. Dit duurt maximum 1 werkdag. 

Wanneer je het mailtje ontvangt dat je bestelling klaarligt in de winkel, heb je 5 dagen de tijd om het op te halen. Na het verstrijken van deze termijn, zullen de bestelde goederen terug in de winkel gehangen worden en betalen we je het volledige bedrag terug. 

Wanneer je je order komt ophalen in de winkel, heb je de mogelijkheid om de items meteen te passen. Als alles naar wens is, is je bestelling afgerond. Is er toch een item dat niet goed past, dan kan je deze meteen omruilen of retourneren. We storten het openstaande bedrag binnen de 10 werkdagen terug. 

Indien je thuis beslist om het pakketje te retourneren, kan je het gratis (binnen de 14 dagen na ophaling) terugbrengen naar de winkel. Je kan ook het pakketje (op eigen kosten) terugsturen via de post. 

Artikel 4: Retourneren

Onder enkele voorwaarden kan je je bestelling terugsturen of terugbrengen. De verschillende opties en voorwaarden lees je hieronder.

Retourvoorwaarden:

  • Een retour moet binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je pakketje teruggezonden of teruggebracht worden.
  • De items moeten ongedragen en onbeschadigd zijn en voorzien zijn van de originele etiketten.
  • Kleding of accessoires met draagsporen kunnen niet geretourneerd worden.  
  • Kocht je items tijdens een koppelverkoop? Dan zijn er 2 opties:
    • Je kan de volledige bestelling terugsturen. In dit geval betalen we je het volledige bedrag terug.
    • Stuur je slechts 1 artikel uit de koppelverkoop terug, dan kan je helaas geen beroep doen op de actie. En verrekenen we dit. 

Return Policy

Je kan het pakketje op 2 verschillende manieren retourneren. Je kan het pakketje op eigen kosten terugsturen via de post of breng het gratis terug naar de winkel:

Poline
Hoogstraat 25A

2870 Puurs-Sint-Amands

1. Retour via de post

Als je ervoor kiest om je pakketje via de post terug te zenden, gebeurt dit op eigen kosten. Je stuurt binnen de 14 dagen een mailtje naar [email protected] om je retour aan te melden. Wij bezorgen je via mail een retourformulier. Vervolgens pak je de items goed in en steek je het retourformulier bij je order. Tot slot ga je naar het postkantoor en stuur je het pakketje op naar volgende adres:

Poline
Hoogstraat 25A
2870 Puurs-Sint-Amands

Een verzending met trackingcode kost ongeveer €6 in België. Enkel wanneer het om een foute verzending gaat, zullen de kosten door Poline gedekt worden. Terugbetaling van je order gebeurt binnen de 20 werkdagen na teruggave. Mocht dit niet gebeurd zijn na die termijn, contacteer ons via: [email protected]
 

2. Retourneren in de winkel

Kies je ervoor om het pakketje terug te brengen naar onze winkel, dan mag je tijdens de openingsuren langskomen (dinsdag tem zaterdag 10u-18u).  
 
Hoogstraat 25A
2870 Puurs-Sint-Amands
 
Breng je pakketje tot maximum 14 kalenderdagen na ophaling of ontvangst naar de winkel. Dit kan voor klanten die hun pakket via de post ontvingen en voor bestellingen die in de winkel werden opgehaald. We betalen het volledige bedrag binnen de 20 werkdagen terug.
 

Artikel 5: Prijzen

Voor het afrekenen worden u de prijzen van de goederen meegedeeld. Alle prijzen zijn uitgedrukt in Euro's en zijn inclusief BTW. De verzendingskosten worden apart vermeld voor het afrekenen. 

Aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt.

Artikel 6: Garantie 

Door de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd. Wanneer je als klant een beroep wilt doen op deze garantie, moet de klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Daarnaast raden we de klant aan om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren. Voor artikelen die online werden aangekocht en thuis werden geleverd, dient de klant per e-mail ([email protected]) contact op te nemen en het artikel op eigen kosten terug te sturen. 

Wanneer de klant een gebrek vaststelt moet hij/zij Poline webshop zo snel mogelijk inlichten en dit binnen de 14 kalenderdagen na vaststelling. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging. Verder is de commerciële/wettelijke garantie nooit van toepassing op defecten ontstaan ten gevolgen van ongelukken,  niet volgen van gebruiksinstructie, aanpassingen aan het artikel, hardhandig gebruik, of elk ander abnormaal gebruik. 

Artikel 7: Vragen en klachten

Klachten of betwistingen dienen binnen de 7 kalenderdagen na levering gemeld te worden. In geval de klacht gegrond wordt bevonden, is onze aansprakelijkheid beperkt tot de omruiling van de goederen. Elke aansprakelijkheid van Poline beperkt zich tot het daadwerkelijk betaalde bedrag van de bestelling.

Artikel 8: Klantendienst

Voor uw vragen en/of klachten kan u terecht bij onze klantendienst. U kan ons bereiken via [email protected] of via +32 3 256 40 88. De klacht kan ook verstuurd worden naar volgend adres: 

Hoogstraat 25A
2870 Puurs-Sint-Amands 

Artikel 9: Privacy 

Bij Poline hechten we veel belang aan privacy. Daarom gebruiken we uitsluitend de gegevens die we nodig hebben voor de uitvoering van je online bestelling. Wil je graag nieuwsbrieven van ons ontvangen, dan kan je vrijblijvend je gegevens achterlaten. Wij behandelen steeds je gegevens als vertrouwelijke informatie en zullen deze nooit doorgeven of verkopen aan derden. Daarnaast heb je de mogelijkheid om op elk moment je bewaarde gegevens op te vragen, te wijzigen of te schrappen. 

Verder is het mogelijk om een account aan te maken op onze webshop. Hierbij moet je een mailadres en wachtwoord opgeven. De klant is hier zelf verantwoordelijk voor om deze gegevens geheim te houden en deze als vertrouwelijk te beschouwen. Daarnaast heeft Poline webshop geen toegang tot je wachtwoord. 

Tot slot maakt Poline gebruik van cookies. Cookies is een internettechnologie die het mogelijk maakt om bepaalde informatie op te slaan. Weet dat deze cookies geen personen kunnen identificeren enkel een machine. Bij het betreden van onze webshop zal je hiervoor eerst je toestemming moeten geven. 

Bij het gebruik van de Poline webshop ga je akkoord met dit privacy beleid. Door een online bestelling te plaatsen bij Poline webshop, gaat de klant akkoord dat we de verkregen persoonlijke gegevens opnemen in een bestand en deze gebruiken voor: 
- Administratie van de klantengegevens
- Beheer van de levering (bestelling - facturatie - afhandeling)  
- Marketing & promotie .

De klant heeft steeds het recht op inzage en wijzigingen van zijn persoonlijke gegevens

Artikel 10: Wijzigen algemene voorwaarden 

Poline heeft het recht om de algemene voorwaarden aan te passen. 

Artikel 11: Bewijs 

Elektronische communicatie en back-ups kunnen dienen als bewijsvoering.